Praktische informatie
Wat breng je mee op de eerste afspraak?
- Voorschrift van de dokter/specialist indien sprake van een chronische aandoening zoals Diabetes, Mellitus, Reumatische aandoening ..
- Identiteitskaart/ kids ID
Extra bij onderzoek
- Korte broek voor het podologisch onderzoek
- Dagelijkse schoenen/ werkschoenen/ sportschoenen
- Huidige en/of oude zolen
- Medische beeldvorming en/of verslagen
Huisregels
- Wees op tijd aanwezig voor de afspraak. Kan u niet komen? Gelieve ons 24u op voorhand te verwittigen. Dit geeft ons de kans om patiënten met dringende klachten sneller te helpen. Wij kunnen ons genoodzaakt voelen om een behandeling aan te rekenen voor de laattijdige of niet geannuleerde afspraken.
Betaalmogelijkheden
We prefereren met Payconiq of cash te betalen.
Er is geen betaalterminal beschikbaar in de praktijk
Er is geen betaalterminal beschikbaar in de praktijk
Terugbetalingen
Diabtespatiënten
- Diabetes patiënten hebben recht op een terugbetaling van het RIZIV,
2x/jaar, mits voorschrift van de bevoegde arts waarop enerzijds de
risicogroep vermeld staat en anderzijds of u in een voortraject,
zorgtraject of diabetesconventie bent opgenomen.
Mutualiteiten
Mutualiteiten bieden u een beperkte terugbetaling aan vanuit hun
aanvullende verzekering. Deze vergoeding verschilt van mutualiteit tot
mutualiteit en is afhankelijk van regio en leeftijd. We adviseren u om
hierover contact op te nemen met uw eigen mutualiteit of hun website te
consulteren.
Zolen
- Podologische zolen worden momenteel nog niet terugbetaald
door het RIZIV. Sommige mutualiteiten bieden sinds 2017 een gedeeltelijke
terugbetaling aan vanuit de aanvullende verzekering. Gelieve
dit bij uw mutualiteit na te gaan of hun website hiervoor te consulteren.
Verzekeringen
- Persoonlijke verzekeringen/ambulante zorgverzekering of verzekeringen aangeboden door de werkgever kunnen soms recht geven op een teruggave van de podologische zool. We adviseren u om hiervoor contact op te nemen met uw eigen verzekeringsmaatschappij of uw werkgever.